Nereguliarus Punsko internetinis blogas persikelė į Facebook!

2007 m. spalio 28 d., sekmadienis

F1 tamsi pusė

F1 bolidas yra sudarytas iš vidutiniškai 80 tūkst. elementų. Jeigu 99,9% elementų yra sudėliota sklandžiai ir tvarkingai tai ir taip 80 elementų lieka blogų. Formulės 1 mašinoje yra apie 1 km. laidų ir apie 100 sensorių tiriančių įvairias bolido dalis. Bolidas “įsibegėja” nuo 0 iki 160 km/h ir sustoja per 4s. Bolidas sveria apie 600 kg (tiek kiek lenkiškas Fetukas arba pusė Polonezo).

Formulės 1 mašinoje stumuokliai juda į viršų ir apačią 300 kartų per sekunde. Stumuokliai įgyja technikos progresą iki 9000 tūkst. G (G – kūno svorio kartotinis) (mozur. przeciążenie) t.y jeigu stumuoklis sveria normaliai 100 g. tai tada jo masė auga iki 900 kg !!! Žmogus gali ištverti iki 8 G. Dažnai boliduose technikos progresas yra lygus reaktyviniems naikintuvams (mozur. myśliwce), bet vairuotojai nėra apsivilkę specialiais, spaudimą mažinančiais kombinezonais, nes technikos progresas yra trumpalaikis. Jeigu prie maksimalių variklio apsisukimų atkristų variklio danga (mozur. głowica) tai stumuokliai galėtų išlėkti į 100 m aukštį.

Kur kitur, jeigu ne formulės 1 boliduose buvo peržengta 1000 “arklių” riba. Kai kurie variklių gamintojai nebegalėjo tiksliai pasakyti galios, nes neužteko matuoklių skalių, bet neoficialiai buvo kalbama net apie 1400 AG. Dėl vairuotojų saugumo liko sumažyta iki 700 AG.

Boliduose labai svarbų vaidmenį atlieka aerodinamika. Prispaudžiamoji jėga yra taip didelė, jog jau prie 160 km/h bolidas galėtų važiuoti „apsukta gatve“. Degalų pylimo metu į baką patenka 12 l per sekundę. Taigis pvz. Cinquecento jau būtų pilnas jau po 3s. Padangos paprastose mašinose privalo išlaikyti apie 60 – 100 tūkst. km. Formulėje 1 90 – 120 km. Prie sauso asfalto padangų ideali temperatūra yra lygi 120 C. Ratai prie maksimalaus greičio sukasi apie 50 kartų per sek.

Tai tiek apie Formulę 1.

Dabar kas norit galit nusipirkti arba tiesiog pasigaminti savo nuosavą bolidą.
Instruktažas štai čia.


3 komentarai:

Anonimiškas rašė...

is kur turit slapta Ferrari informacija?? :)

Fajrantas rašė...

Taip tikrai tai esu emerituotu KGB agentu, tai as liepiau nusauti Kennedi, per mane prasidejo karas Vietname o dabar dirbu CIA. O taip rimtai tai su Michaeliu Schumacheriu Karciamoj kartu gerem :)

El Tomas rašė...

Tai TAVE jis mokino vokiskai? 1000 x Ferrrrrg = Ferrrrma